SELAMAT DATANG DI JURIG WARNET
Home » » Hubungan Hitler Dengan ISLAM

Hubungan Hitler Dengan ISLAM

Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini...



"Aku tidak bunuh ke semua yahudi di dunia ini. Aku tinggalkan sedikit untuk kamu tahu kenapa aku membunuh mereka" - Adolf Hitler.



1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penumbuhan

Negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi karena beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam.

Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahwa ada tiga peradaban yang terkuat, yaitu Persia, Roma dan Arab. Ketiga-tiga Peradaban ini akan menguasai dunia satu ketika dulu dan Persia serta Roma telah mengembangkan Peradaban mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka saja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah karena Arab akan merusakkan Peradaban Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.
Atas rasa kagum beliau pada Peradaban Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentara Nazi semasa perang, walaupun kepada tentara yang bukan Islam.



Beliau juga telah memberi peluang kepada tentara German yang beragama Islam untuk menunaikan sholat ketika masuk waktu di manapu juga...bahkan tentara German pernah bersholat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu menunggu sMpi mereka selesai sholat berjamaah untuk menyampaikan ucapan beliau...






Hitler juga sering bertemu dengan para Ulama dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir...



Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentara beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...






Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds



1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر)

Artinya : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah...

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau "Mein Kampf" yang ditulis di dalam penjara bahwa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau atas Yahudi...
2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.

" Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahwa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada saat waktu demi pemimpin ku"

3. Hitler telah enggan meminum beer (arak)

ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor menyediakan beliau minum beer sebagai obat dan beliau enggan, sambil mangatakan " Bagaimana anda ingin suruh seseorang meminum arak untuk tujuan pengobatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?"

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau...minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan Gelas yang khas...

Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi nyata bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua memperoleh manfaat.

AllahuAkbar,,

0 Komentar Anjeun:

Posting Komentar